Alien Origin (2012)

Photobucket 
Alien Origin (Sci-Fi/Thriller/Skräck):
I oktober 2011 skickades några soldater och en journalist ut på ett rutin uppdrag i Belizes djungler. Strax därefter försvann teamet spårlöst men sex månader senare hittar man deras inspelade material som avslöjar ett och annat om vårt ursprung.
 
 
FILMEN FÅR:
När jag plågsamt hade betat mig igenom barnkalaset Harry Potter and the Sorcerer's Stone så trodde jag att jag kunde hantera alla skitfilmer där ute, men så ramlade jag över den ruttna B-filmen Alien Origin och jag insåg då att jag hade fel. Att jag har en svaghet för sketna B-filmen är ingen nyhet men när det kommer till Alien Origin så är den just det, en sketen B-film och inget annat. Den charmen som jag annars brukar hitta i den mörkaste och mögligaste vrån finns inte alls här utan allt vi få se är en hög av sur skit som har legat på marken och ruttnat lite för länge. Inte nog med att den så kallade skräcken lyser med sin frånvaro det gör också science fiction biten. Visst finns den där, men den är så långt borta att det mest liknar en fis i rymden och den utomjordiska dödskallen som vi faktiskt får se räcker inte för att jag ska kunna kalla detta för en science fiction film.
 
Photobucket
En "skrämmande" dödskalle i en grotta
 
Det tar dessutom all evighet innan de så kallade "monsterna" träder fram och när de väl gör det blir bilden så suddig att man inte ens kan se dom. Dessförinnan få vi studera de tröga soldaterna och den tröga reportern när de går och går lite till igenom djungeln samtidigt som de gör absolut ingenting. De tittar på några märken som finns på träden, på en båt som mystiskt har dykt upp på torra land och frågar diverse personer om de har sett några arkeologer. Som ni kanske förstår så är spänningen stor... eller snarare inte tillgänglig över huvud taget.
 
Photobucket
Den enda fördelen med den knottriga bilden är att vi knappt kan se deras fula trynen.
 
Visserligen så var jag förberedd på att Alien Origin skulle vara dålig, men inte så här jävla värdelös. Det finns ingen charm i filmen överhuvud taget och de töntiga bitarna som annars brukar locka mig lyser också med sin frånvaro. Skådespelsinsatsen är självklart ur dålig och i vanlig fall så brukar sådana här filmen locka med snygga men dåliga och stundvis nakna skådespelerskor, men de syns tyvärr inte heller till. Att de sedan tror att de är snygga är en helt annan sak, för det hjälper inte en film som denna på traven.
 
Photobucket
"I'm too pretty for this shit". 
 
Nej, B-film i all ära men Alien Origin är nästan så rutten som en film kan bli. Jag har visserligen sett sämre filmer även om jag kan inte komma på en just nu och därför hamnar Alien Origin inte riktigt längst ner på näringskedjan. Men rädda er själva från 1 timme och 28 minuters plåga och se inte film, det finns betydligt bättre B-filmer att se med sin korta livstid.
 
Photobucket
Mer skrämmande än så här blir det tyvärr inte.
 
*Betygssystemet

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: