Extract (2009)

Photobucket 
Extract (Komedi/Drama/Romantik):
Joel har problem på hemmafronten och är helt övertygad om att hans fru är otrogen. Därför anställer han en pool rengörare som ska förföra henne samtidig som han själv trånar efter den nyanställd Cindy. Och som extra krydda på moset så hotas hans företag av en stämning.
 
 
FILMEN FÅR:
Ja, vad ska man säga om Extract? Det värsta är egentligen att jag inte har så mycket att säga om filmen, inte mer än att den är lite si så där halvbra. Det har gått över en månad sedan jag såg den och ännu har jag inte lyckats hitta orden som beskriver filmen bäst, så vad betyder egentligen detta? Är Extract egentligen inget annat än en film som man ser och sedan glömmer bort? Eller är den bara svår att förklara och förstå sig på? Eller kan det vara så illa att den inte lämnar något direkt intryck? Ja, det kan vara vilket som helst men sanningen är nog den att jag sitter här rätt så mållös och tom. Jag har praktiskt taget ingenting alls att säga om filmen och det är egentligen inget gott tecken. Men om sanningen ändå måste fram så är Extract egentligen inte helt dålig utan filmen är bara speciell på ett annorlunda och konstigt sätt.
 
Photobucket
"Är vår film bra eller dålig?"
 
Det är en något stel komedi som spelas upp framför mina ögon och allt lutar åt det svarta hållet med hjälp av sina skruvade och speciella karaktärer som försöker få sitt kärleksliv att fungera. Det händer faktiskt att jag skratta till någon gång ibland, eller i alla fall så får filmen mig till att le, men mycket mer än så är det tyvärr inte och just därför är jag kanske något besviken. Anledningen till att jag överhuvudtaget såg Extract var för att Mila Kunis, som vi ser i rollen som Cindy, tar en rätt så stor plats i handlingen och jag blev dessutom tipsad om den. Dock var kravet att man skulle gilla Office Space och jag får glatt erkänna att jag inte ens har sett den filmen och nu har jag inte heller några planer på att göra det.
 
Photobucket
Det uppstår svaga gnistor mellan Joel (Jason Bateman) och Cindy (Mila Kunis).
 
I vilket fall som helst så drogs jag med en känsla av att jag hade sett filmen tidigare. Men om så är fallet vet jag fortfarande inte för det kan lika väl bara ha varit så att trailern har satt spöken i huvudet på mig, spöken som sedan inte vill lämna mig ifred och försvinna och därför blev jag även något distraherad under filmens gång.  Extract är tyvärr ingen höjdare men den är ändå inte helt värdelös. Filmen bara är helt enkelt, på gott och ont.
 
Photobucket
"Vad säger du älskling, ska vi lägga ner skiten och hoppa i säng?"
 
*Betygssystemet

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: