American Pie Presents: The Book of Love (2009)

Photobucket 
American Pie - The Book of Love Originaltitel: American Pie Presents: The Book of Love (Komedi/Romantik):
I 10 år har Boken om Kärlek, som är som en bibel för alla oskulder, legat gömd i skolans bibliotek på East Great Falls High. Men när boken återigen hittas har den tagit stora skador och innehåller nu bara ofullständiga råd. Så nu inleder upphittarna jakten på bokens skapar, allt för att återställa innehållet
 
 
FILMEN FÅR:
Återigen så börjar vi om på ruta ett med ett nytt gäng av oerfarna oskulder som alla är besatta utav sex och att förlora oskulden. Än en gång så återvänder vi till något som vi praktiskt taget redan har sett och varit med om, men denna gången så är det den berömda "Boken om Kärlek" som styr storyn. Den heliga boken dök upp för första gången i originalfilmen American Pie och sedan dess har den inte synts till, fören nu. Men just för att de återigen drar in boken i filmserien så känns American Pie Presents: The Book of Love som ett desperat försök till att efterlikna originalfilmen. Och jag kan ju säga som så att deras försök till att efterlikna och skapa samma känsla som den filmen en gång gav oss blir här och nu till ett stort misslyckande, för denna filmen är som en avstickare ifrån en annan planet och inte en bra sådan.
 
Photobucket
Den berömda Boken om Kärlek.
 
Handlingen i American Pie Presents: The Book of Love är rätt så patetisk och skådespelarna lika så. Vi möts här av ett gäng okända skådespelar som alla borde ta sig en extra lektion i teater och skådespel för det de levererar i filmen är tyvärr inget bra. Dessutom så finns det absolut ingen ting i filmens handling som är vettigt och det som annars är lite småkul blir här till en äcklig ärtsoppa som få kan tycker om. Och som vanligt får vi se massvis av nakna bröst och misslyckade sexscener tillsammans med en och annan kräk varning. Det enda som faktiskt håller filmen vid liv är Mr. Levenstein (Eugene Levy) som än en gång syns till i American Pie sagan.
 
Photobucket
Brösten är i fokus, som vanligt.
 
Dock nöjer sig inte American Pie Presents: The Book of Love med att hålla sig till det normala utan filmen tar sig ut i vildmarken för att sedan kastar in en animerad älg som inte ser vidare verklig ut, och det är här som filmen tar ett steg för långt. Mötet mellan älg och människa får här en helt ny innebörd och eftersom detta är en American Pie film så kan ni nog själva koppla ihop trådarna, eller bara spana in bilden här under. I vilket fall som helst så blir detta något för överdrivet och dumt för min smak och jag skakar på huvudet samtidigt som jag skäms för filmens skull. American Pie Presents: The Book of Love är helt enkelt det värsta bottennappet i American Pies historia och filmen borde egentligen inte ha blivit gjord. De andra filmerna kan ni se med ett någorlunda gott samvete, men skippa denna.
 
Photobucket
Ett ovanligt möte mellan älg och människa.
 
 *Betygssystemet

Kommentarer
Sami säger:

För några år sedan så tröttnade jag på fortsättningen utav AP men det kanske är någonting att återvända till och titta på alla filmer? Dum fråga kanske då du inte har gett några bra betyg men ah :)

Svar: Hehehe Denna filmen var extremt rutten och film 4 och 5 är inte superbra heller men jag gillar i alla fall film nr 6 och självklart 1, 2, 3 och den sista, nr 8.Jag har liksom sett de alla nu bara för att komma fram till American Reunion =) Men även om många är rätt så halvdåliga så är de ändå värda att se, nästa i alla fall =)
...Liiinna

2012-09-14 Kl: 12:34:16
URL: http://ihyttan.wordpress.com
Nathalie säger:

Oj! Måste ha missat denna..och jag som trodde att jag sett alla..får dock erkänna att de enda American Pie-filmerna som är ens lite värda att se är de med originalskådisarna.

Svar: Du har inte missat något och jag få nog hålla med dig där. Originalgänget är bäst, men ändå inte riktigt bra. Beta House gillade iofs jag eftersom jag gillar Geeks =D
...Liiinna

2012-09-14 Kl: 14:10:14
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se
Nathalie säger:

Jag tror dig! Denna suger säkerligen men har man sett nummer ett i en serie av filmer så måste man se nr två och har man ändå sett ettan o tvåan bör man se trean osv. haha. Därför laddade jag nyss ner den. Man måste ju se alla när man väl påbörjat det hela ;)

Svar: Den sista filmen, American Reunion, är i alla fall bra. Men där finns ju också alla gamla härliga skådespelare med. Lycka till med ditt tittande, det kommer blir långdraget och segt =D Jag vet, för jag har precis slötittat mig igenom hela skiten.
...Liiinna

2012-09-14 Kl: 15:27:40
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: