American Pie 2 (2001)

Photobucket 
American Pie 2 (Komedi/Romantik):
Det första året på college är nu avklarat och det har gått ett år sedan Jim, Oz, Kevin, Finch och Stifler såg sina gamla vänner. Med nya erfarenheter i bakfickan hyr de sig ett strandhus där de ska samla ihop det gamla gänget och skapa den bästa festen någonsin. Men innan dagen för festen är här så stöter de självklart på en del missöden som de sent kommer att glömma.
 
 
 
FILMEN FÅR:
Ett år har passerat sedan händelserna i American Pie och de karaktärer som vi nu håller så varmt om hjärtat har precis avklarat sitt första år på college. Gänget som nu har varit splittrade i ca ett år samlas därför ihop för att få uppleva sommarens bästa fest och andra festligheter, något som självklart leder till en del missöden. Början utav American Pie 2 är sig lik med bajs och kiss skämt som inte riktigt faller mig i smaken och ju längre in i handlingen vi kommer desto mer vågad blir filmen. Det är mer smekande och mer kladdande i American Pie 2 än vad det var i den första filmen och det kan vara för att karaktärerna har blivit något äldre och något mer erfarna, eller vi kanske ska säga ytterst lite erfarna. Men trots lite övning så är de alla på samma omogna och okunniga nivå och de har bara gått ifrån att försöka desperat till att nå träningsstadiet som inte heller går så vidare bra.
 
Photobucket
Jim råkar av misstag superlimma ihop sig själv... med sig själv.
 
I huvudrollen ser vi än en gång Jim (Jason Biggs) som nu har bestämt sig för att satsa stenhårt på att komma innanför Nadias (Shannon Elizabeth) trosor, något som han misslyckades med sist. För att han ska lyckas bättre denna gången så vänder han sig till Michelle (Alyson Hannigan), vill säga tönten med flöjten som sitter på mest erfarenhet och som dessutom kan del med sig av några värdefulla tips. Just dessa tips som Michelle kommer med är faktiskt något komiska och det blir en del små skratt under deras övningar.
 
Photobucket
Jim och hans sex-lärare Michelle.

Även om karaktärerna i American Pie 2 nu har fått vara med om en del sexuella upplevelser så är de kanske inte riktigt lika desperata och inte heller riktigt lika omogna, förutom Stifler (Seann William Scott) då vill säga, men de är alla långt ifrån normala. Pinsamheterna flödar och en del roliga missöden uppstår men även en del missöden som än en gång får mig att vilja kräkas och det är just dessa som sänker ner filmen något. Även om dessa äckliga missöden är få så finns de där och fördärvar godsakerna som filmen annars är fylld med. I American Pie 2 har de dessutom kryddat handlingen med några lesbiska bitar och som vanligt får vi se både det ena och andra bröstet titta fram medan den manliga och helnakna kroppen lyser med sin frånvaro.
 
Photobucket
Vad kan vara bättre än öl mixat med sperma? Jo, piss.
 
Än en gång så känner jag att jag kanske är lite för gammal för denna typen av filmen men American Pie 2 lyckas ändå underhålla mig och det är något som få komedier faktiskt gör. För vare sig jag vill det eller ej så upplever jag än en gång en nostalgikänsla som skakar om mitt sinne och som väcker mitt yngre jag till liv.
 
Photobucket
Två lesbiska och snart nakna kvinnor, eller? 
 
*Betygssystemet

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: