Footloose (2011)

Photobucket
Footloose (Drama):
Ren anländer till Bomont för att bo hos sin släkting efter att hans mamma har dött i cancer. Men den lilla staden är inte alls som han är van vid då det kryllar av konstiga lagar och regler. För tre år sedan dog nämligen 5 ungdomar i en bilolycka efter att de varit och dansat och därför är dansen nu mera strängt förbjuden bland ungdomarna. Detta är en lag som inte alls faller Ren i smaken och han går snart upp i kamp.


FILMEN FÅR:

Jag tillhör en av dom som knappt har något minne utav original filmen Footloose från 1984 och tänkte därför se om filmen för att sedan jämföra de båda. Dock sket sig den planen då jag insåg att jag inte äger originalfilmen och den har för sin ålder ett på tok för högt pris för att få mig att köpa den. Så därför grundar jag Footloose remakens betyg helt utan koppling eller jämförelse med originalt.

Photobucket
Stepp, stepp, klamp.

Det är inte direkt någon hemlighet att jag ibland blir lite extra flickig och gillar flickiga filmer där dans och romantik finns med och tar övertaget, vilket är precis vad vi få se i Footloose. Dansen är provocerande och karaktärerna gör så gott de kan för att vara coola, vilket kanske inte alltid går så bra. Det finns nämligen stunder då de anstränger sig lite för mycket och istället för att bli häftiga går det över till mesig:het. För det finns inget värre än någon som försöker se cool, tuff och häftig ut när de egentligen inte är det.

Photobucket
Ett gäng sockersöta flickor.

Prästens dotter Ariel (Julianne Hough) är just en sådan karaktär. Hon spelar på sex och det blir tyvärr inte riktigt rätt då hon är på tok för söt för en sexig roll. Men visst finns det stunder då hon är het och hon är då inte rädd för att visa det, men det hjälper dock inte henne på traven eftersom hennes nya intresse är något utav en oslipad diamant som har på tok för mycket respekt. Men skam den som ger sig.

Photobucket
"I'm sexy and you know it!"

Ren (Kenny Wormald), storstadspojken som kommer till småstaden, är den som snart ställer till med stora problem i den lilla hålan. Han praktiskt taget vägrar att acceptera stadens lagar och regler och sätter både sig själv och sin omgivning i trubbel. Han tar upp kampen om dansen och det är något som kanske inte blir så bra bemött av stadens församling. Men återigen, skam den som ger sig. Så med andra ord handlar Footloose om rätten till att få dansa och bara tanken på att sådan lagar ens skulle existera är skrattretande. Men ändå glider jag med i handlingen och tycker om det jag ser. Även om musiken i filmen inte riktigt är min kopp av te så blir Footloose en film som faller mig i smaken och jag avnjuter så gott som varje sekund utav filmen.

Photobucket
Ett riktigt vrålåk.
 
*Betygssystemet

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: