Thor (2011)

Photobucket
Thor (Fantasy/Action/Äventyr/Drama):
Efter att den blivande åskguden Thor gjort sin pappa besviken blir han förvisad från Asgård och skickad till jorden för att leva bland människorna och lära sig av sitt misstag. Vistelsen blir dock inte så fridfull och han få snart lära sig vad som krävs för att bli en sann hjälte.
 
 
FILMEN FÅR:
Vi fick ett smakprov på Thor efter eftertexten i Iron Man 2 och här har vi äntligen resultatet. Jag är inte den som tror på Gudar och sådant trams men det påverkar inte mitt tycke för Thor som just råka handla om asagudarna. Filmen är helt fantastiskt underbart bra och jag kan inget annat än att älska den. Sådana här filmer kan jag annars lätt tolka som smått fjolliga, men så blir inte fallet denna gång. Även om vi dras in i ett äventyr som jag inte tror det minsta på så blir det trovärdigt, spännande, roligt och intressant. Filmen som jag såg på bio varade i drygt 2 timmar och 6 minuter jämfört med de 110 minuter som finns på DVD-utgåvan, och jag vet att ingen tror på det men jag tog faktiskt tiden. Jag vet också att de scener som man nu kan hitta bland det bortklippta materialet fanns med på den bioversion som jag såg. Men i vilket fall som helst så satt jag inte uttråkade i en enda sekund i biosalongen eftersom det händer något hela tiden och det fick då också tiden att gå framåt i en otrolig fart, plus att effekterna är tilltalande. Filmen bjuder på en hel del roliga stunder som få mig att brista ut i skratt och det hade säkerligen blivit några tårar med om jag hade sett den själv på bio, men det fick jag tyvärr inte göra denna gång. Jag råkar ju dessutom tycka riktigt bra om Natalie Portman, som vi ser i rollen som Jane Foster, och det kan vara en utav anledningarna till att jag uppskattar filmen så mycket som jag gör. Sedan var det klart inte helt fel att Thor (Chris Hemsworth) stripade en del i filmen och att Kat Dennings karaktär Darcy var något trög och därför också väldigt underhållande. Dock blev det lite surande i biosalongen när filmen tog slut. För som alla vet så är det alltid en scen med i eller efter eftertexten i Marvels filmer och vår biograf gjorde samma tabbe som vanligt. De rullade för gardinerna innan eftertexten var slut och därför missade jag och många andra den scen som binder ihop Thor med andra Marvel filmer. Eftertext scenen var inte lätt att hitta men tack o lov för youtube.

Kommentarer
sarah säger:

Den var gryyyyyyym!!!!! Hahah shit! Jag visste inte att Marvel har film efter eftertexterna.. Kanske därför de flesta stannade kvar i biografen? hahah! Lust att langa länken ? :D

2011-05-07 Kl: 22:32:53
URL: http://saraah.webblogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: