Film Nytt, del 172

Darren Aronofsky är i planerna för att göra en ny science fiction film med George Clooney i huvudrollen. Filmen ska få namnet Human Nature och handlar om en man som blir nedfryst och vaknar upp flera år senare och upptäcker då att människan nu mera är husdjur till en annan ras. Låter lovande om ni frågar mig.


Det är nu klart att Ethan Hawke får en roll i remaken av Total Recall från 1990. Colin Farrell kommer vi få se i huvudrollen som Douglas Quaid, en roll som en gång i tiden gjordes utav Arnold Schwarzenegger och just nu kämpar Jessica Biel och Kate Beckinsdale om att få den kvinnliga huvudrollen.


Boken The Bitch Posse ska nu bli film. Boken och den kommande filmen handlar om tre high school vänner som bildar en farlig allians vid namn The Bitch Posse. De splittras och på äldre dar sitter en på mentalsjukhus, en lever i ett kärlekslöst äktenskap och den tredje är en promiskuös författare. Jag vet inte vad jag ska tycka om detta, men det kanske kan bli bra.


Vin Diesel har tagit på sig att producera och spela huvudrollen i actionkomedin The Machine, en film som handlar om en människoliknande robot som i hemlighet skapas av Pentagon för att bli världens första ultimata vapen. Tjugo år efter att roboten skrotats och begravts så hittas den av en pojke som aktiverar roboten. Pojken och roboten utvecklar en vänskap, men när regeringen får reda på att roboten är tillbaka blir det problem. Jag gillar filmen med robotar så detta kan nog bli värt att slänga ett öga på, även om det kanske är en barnfilm.


Som vi alla vet lider Hollywood av brist på idéer och nu ska de göra en remake på Stephen Kings roman Carrie som handlar om den mobbade tonårsflickan med speciella krafter. Det är dock oklart vilken som kommer ta sig an rollen som Carrie denna gång.


Föregående Artiklar:
Film Nytt, del 171
Film Nytt, del 170
Film Nytt, del 169
Film Nytt, del 168
Film Nytt, del 167
Film Nytt, del 166
Film Nytt del, 165
Film Nytt, del 164
Film Nytt, del 164
Film Nytt, del 163
Film Nytt, del 162
Film Nytt, del 161
Film Nytt, del 160
Film Nytt, del 159
Film Nytt, del 158
Film Nytt, del 157
Film Nytt, del 156
Film Nytt, del 155
Film Nytt, del 154
Film Nytt, del 153
Film Nytt, del 152
Film Nytt, del 151
Film Nytt, del 150
Film Nytt, del 149
Film Nytt, del 148

Kommentarer
Cameo säger:

Hoppas i så fall på Kate Beckinsdale. Jessica Biel är överskattad. Förstår inte alls hypen kring henne. Ingen kan ju slå Sharon Stone dock.



Annars tycker jag att det är tråkigt med alla dessa re-makes. Det skulle vara kul med en originell story. Det börjar bli ont om dem.

2011-05-21 Kl: 20:02:55

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: