Cleopatra 2525 (2000-2001)

Photobucket
Cleopatra 2525 (Sci-fi/Action):
Cleo är en exotisk dansare som fryser ner sig under året 2001 och vaknar av misstag upp under 2525. Nu befinner hon sig 500 år in i framtiden, i en annorlunda och främmande värld där hon tillsammans med 2 andra kvinnor kämpar mot onda robotar som har tagit över världen.


Serien får:
Serien är precis lika B som ni ser här ovan i det riktigt dåliga introt (hittade nämligen ingen trailer) och just därför blir äventyret rätt så underhållande och lite små roligt. Trots sin stora B-het så har serien en rätt så härlig charm över sig och bjuder på ett underligt och futuristiskt äventyr. Special effekterna i Cleopatra 2525 är dessutom så kassa att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta, men det är både på gott och ont då detta bidrar till seriens charm. De flesta karaktärerna i serien ser ut att komma direkt från ett playboy party och roboten Mauser ser minst sagt ut som en manlig strippa. Men jag misstänker att det är hela planen med upplägget av serien då Cleo är en strippa som vaknar på 500 år in i framtiden. Ett stort minus är dock att det känns som om att serien inte fick något slut och lämnar en massa frågor obesvarade. Cleopatra 2525 består av 2 säsong där de första varar i ca 30 minuter, men någon gång i mitten av säsong 2 blev avsnitten längre för att fylla ut ett glapp i sändningstiden nere i USA. I vanliga fall hade nog jag blivit glad, men nu blev jag bara uppretad då avsnitten blev får långa och utdragna. Trots sina brister och töntighet så är detta en serie som är någorlunda värd att se.

Kommentarer
Blasfeministen säger:

HaHaHA, det ser ut som en serie att kolla de dagar man är bakis eller sjuk. Man ser på den fast man inte riktigt vill ... som Xena - Krigarprinsessan.

2011-05-24 Kl: 12:48:19
URL: http://blasfeministen.com

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: