Alias (2001-2006)

Photobucket
Alias (Action/Drama):
Sydney Bristow få ett jobb som en agent hos SD-6, vad hon tror är en hemlig del av CIA. Men när hennes fästman blir mördad visar det sig att hon jobbar för de personerna som hon trodde att att hon bekämpade. Hon tar då beslutat att blir en dubbelagent åt de riktiga CIA och på så vis förstöra SD-6.


Serien får:
Alias består av 5 säsonger och enligt J.J Abrams slutade de när de var på topp, men där kan jag inte riktigt hålla med. För under den 5:e och sista säsongen blir serien tragiskt nog mycket sämre men den blir ändå inte dålig, den tappar helt enkelt bara stinget då många av skådespelarna försvinner och lämnar serien i en döds grop. Men fram tills den 5:e säsongen så är detta en riktigt bra serie som fångade mitt intresse från dag ett. Jennifer Garner som fick sitt stora genombrott med denna serien ser vi i huvudrollen som Sydney Bristow. Hon gör ett fantastiskt jobb och ger verkligen serien liv när hon byter skepnad som en kameleont i varje avsnitt för att sedan återgå till sitt originella jag. Serien bjuder på spänning, action, romantik, och även lite sci-fi. Vill säga allt det som jag tycker om. Serien gick på TV under 2001-2006 och har ni missat den så har ni missat mycket och då borde ni allt ta och se den nu. Alias kräver dock att man har ett öppet sinne för overkliga saker, för här går vi långt utanför de normala gränserna. Det är bland annat flygande vattenfyllda röda bollar, zombie liknande varelser, kloning, folk som inte tycks kunna dö, konstigt teknologi och fighter som är omöjliga att överleva. Men även om serien är overklig så köper jag det och tror på det jag ser. Alias är en grymt bra serie som dock varade en säsong för länge, men trots detta så önskar jag att den inte hade tagit slut.

Kommentarer
Daniel säger:

Känns som det var väldigt länge sedan man såg på Alias men den var grymt bra!



sv: för mycket sol kan ju leda till hudcancer så jag brukar använda det som en förevändning att gå på bio fast det är fint väder ute :)

2011-05-02 Kl: 01:51:23
URL: http://rymdtomten.blogg.se/
sarah säger:

Åååhfan! Jag och min brorsa snackade faktiskt om Alias i lördags. Jag har bara sett tills mitten av säsong 4 tror jag.. Skit grym serie! Hade faktiskt tänkt att börja se klart den i veckan. Får väl se till att göra det nu då jag fick ännu mera sug för den ^^

2011-05-02 Kl: 09:55:27
URL: http://saraah.webblogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: