Grattis Summer Glau!

Photobucket


Idag, den 24 juli 2011, fyller även Summer Glau år och hon blir idag 30 år. Eftersom Summer är en av mina absoluta favoriter får hon ett helt eget inlägg där jag personligen säger GRATTIS och önskar henne en riktigt bra födelsedag.

Summer är kvinnan som har en tendens att alltid få lite smått psyksjuka roller och hon gör det dessutom så fruktansvärt bra.
Joss Whedon är mannen som hittade henne och gav henne en gästroll i serien Angel 2002 där hon spelar en ballerina, vilket även är precis det hon är i verkliga livet.
Joss blev fäst vid henne och gav henne därefter rollen som River i den helt underbara serien Firefly som gick på tv mellan 2002 och 2003, men den blev tyvärr inte långvarig på tv. Det var den första psyksjuka rollen Summer fick (tror jag, jag har nämligen inte sett henne i Angel) och hon repeterade sedan den rollen i filmen Serenity som kom 2005.
Under 2005-2007 kan vi även se henne i en upprepande gästroll i serien The 4400 där hon har rollen som den lite smått psykotiska Tess.
Under 2008-2009 ser vi henne i rollen som Cameron i serien Terminator: The Sarah Connor Chronicles, även det är en lite smått rubbad roll i from av en Terminatorn.
Mellan 2009-2010 ser vi henne i gästrollen som Bennett i serien Dollhouse, självklart är även det en rubbad och speciell person.
Förutom detta så har Summer medverkat i ett par filmer och Tv-filmer samt en hel del andra serier. Hon har även fått spela sig själv i ett avsnitt utav serien The Big Bang Theory.

Summer må inte vara så stor i Hollywood, men jag vet att hon kan gå hur långt som helst.

Photobucket



Kommentarer
Tess säger:

Hon är så otroligt vacker OCH har talang! En favorit hos mig också :-)

2011-07-27 Kl: 00:03:37
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Fermi säger:

Jag önskar Summer ett stort grattis på födelsedagen i efterskott och hoppas att hon hade en alldeles fantastiskt bra dag.

2011-08-01 Kl: 03:42:27
URL: http://summerglauwiki.com/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: