2012: Ice Age (2011)

Photobucket
2012: Ice Age (Katastroffilm/Action/Sci-fi):
Efter ett stort vulkanutbrott på Island hotas nu världen av en ny istid. Vulkanutbrottet har släppt iväg en gigantisk glaciär som kommer träffa USA om 19 timmar och nu flyr en familj från katastrofen.


Filmen får:
Jag blev varnad men lyssnade inte. Utan jag valde att tro att 2012: Ice Age kanske ändå kunde vara bra, eller åtminstone acceptabel. Men så är inte fallet utan detta må vara en utav de sämsta katastroffilmer jag någonsin har sett. Skådespelarinsatsen är något av det värsta jag har sett på länge och det de försöker leverera låter allt för inövat för att jag ska kunna köpa det de säger. Specialeffekterna i filmen är dessutom så fruktansvärt dåliga att de är pinsamma att titta på men detta gör även att filmen nästan blir lite komiskt. Jag sitter framför teven och vet inte om jag ska skratta eller gråta när de så kallade vulkanutbrotten går av stapeln. Det görs bättre explosioner i tecknade filmer och därför blir allt bara riktigt pinsam. Hela konceptet är dessutom så överdrivet fjolligt att det inte ens går att tro på och när alla utom familjen Hart tycks frysa ihjäl så blir jag bara trött och irriterad. Jag få väll även lov att erkänna att mina ögon inte var helt och hållet klistrade på tv-rutan utan jag satt och tittade på annat håll under större del av filmen. För ärligt talat så gav stormen utanför mitt fönster mer spänning än filmen och då är det illa, riktigt illa.

Kommentarer
Ilhan säger:

Fan vad synd. Jag som älskar katastroffilmer...

2011-12-02 Kl: 01:15:47
URL: http://ilhan.nu
Cameo säger:

Här får du "tips" på ytterligare en sunkig katastroffilm: Metal Tornado. Den är nästan av samma kaliber som ovan nämnda fantastiskt dåliga film.

2011-12-04 Kl: 00:08:06
Lina (A Freak Like Me) säger:

Vill säga ytterligare en film som jag bara måste se =)

2011-12-05 Kl: 18:17:54
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: