Shutter Island

80720-1.jpg image by AFreakLikeMe_blogg
Shutter Island (Thriller):
Det är året 1954 och kriminalkommissarie Teddy Daniels och hans partner Chuck Aule anländer till ön Shutter Island där ett mentalsjukhus för psykiskt sjuka brottslingar finns placerat. De är där för att undersöka försvinnandet av en kvinnlig massmörderska som tycks ha rymt från ett låst och säkert rum. Det hela börjar som en rutinutredning men de upptäcker snabbt att något inte står rätt till på Ashecliffe Hospital.


Filmen får:
Till att börja med kan jag ju säga att filmen är baserad på Dennis Lehanes roman Patient 67, fall någon nu vill läsa boken.
Här har vi dessutom en rätt så knepig och förvirrade film, fast på ett bra sätt. Handlingen är intressant även om man tror på håller på att tappa förståndet här och där, men den är ändå spännande på något sätt. Nu kopplade i och för sig jag ihop det hela rätt så tidigt i filmen, medan en del säger att man måste se den två gånger för att få grepp om den. Visst, alla bitarna föll klart inte på plats då, men jag var på god väg. Jag har alltid sagt att jag inte tycker om Leonardo DiCaprio, men nu efter att han gjort två bra filmer (Inception och denna) på raken har jag ändrat uppfattning. Han passar helt enkelt i filmer som spelar ett spel med dina tankar och får hjärnan att gå på högvarv.


Kommentarer
Jenny säger:

Jag störde mig lite på slutet, var han psykisk sjuk eller inte? Läste boken i hopp om en förklaring, men tji fick jag, samma slut där.

2010-10-11 Kl: 02:51:52
URL: http://mallgroda.blogg.se/
Celia säger:

Den är så sjukligt jävla bra :D



2010-10-11 Kl: 17:20:13
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: