Den hemska sanningen om hunden Lajka

Ingen har väll missat att jag blir lite mordisk när det kommer till djurplågeri och jag har än idag inte förlåtit Ryssland för att de skickade upp en oskyldig hund i rymden till en säker död under 1957.
Inte nog med att de inte hade planerat att ta hem Lajka igen, de ljög också i 45 år och sa att Lajka dog en fridfull död. Men det är långt i från sanning...
 
 photo Lajka1_zps9ccb0cb9.jpg
Vad ska man säga? "Död åt Ryssland" och hade jag bara levt då så hade jag personligen avrättat alla inblandade.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: