The Notebook (2004)

Photobucket
Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta Orginaltitel: The Notebook (Romantiskt Drama):
Noah och Allie har en passionerad sommar ihop innan de skiljs åt på grund av klasskillnaden och andra världskriget. Men de möts återigen efter 7 år på skilda håll. Historien om parets starka kärlek och om de hinder som står i vägen för dem berättas många år senare för en kvinna på ett äldreboende, av en man som läser högt ur en dagbok.


FILMEN FÅR:
The Notebook är ett kärleksdrama av inte dess like som faktiskt fungerade bättre när jag såg den för andra gången. Filmen berör mig på ett sätt som ingen annan kärleksfilm har berört mig innan och jag spenderar många stunder åt att gråta utav både den ena och andra anledningen. Här får vi se kärlek när det är som bäst, vill säga både när den är perfekt och när den gör ont och jag ställer mig frågan om detta är för mycket att begära. Kärleken som vi får se i The Notebook är helt otroligt fin, det är gränslös kärlek och innerst inne så tror jag att detta är vad vi alla söker, men sådan kärlek finns nog tyvärr inte i det riktiga livet. Kärleken mellan Allie (Rachel McAdams) och Noah (Ryan Gosling) är speciell och de tycks aldrig ge upp hoppet trots mängder av motgångar. Rachel McAdams och Ryan Gosling har en otrolig kemi i filmen som gör att jag köper varenda känsla de levererar och jag tror därför på allt jag ser, så som smärtan, glädjen, lyckan och hoppet. The Notebook är en otroligt stark film som tar ett vanligt ämne till en ny nivå och reagerar du inte när du ser på filmen så tror jag nog att det är något fel på dig, tyvärr.

Kommentarer
Therese säger:

Åh, det var ett tag sedan jag såg denna film, men den är helt underbar. Håller med dig. Den ger en riktig längtan...

2010-02-08 Kl: 12:08:24
URL: http://hobbydesign.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: