Bangkok Hilton (1989)

Photobucket
Bangkok Hilton (Drama):
Efter att Katrina Stanton's mor gått bort bestämmer hon sig för att leta reda på sin far som hon aldrig har träffat. Sökandet tar henne först till London där hon träffar Arkie, en man hon inleder en romans med. Därefter åker de båda vidare till Bangkok, men där slutar Katarina sin resa då hon blir fast i tullen för narkotika innehav. Hon blir dömd till död och sätts i Thailands mest ökända fängelset Bangkok Hilton där hon får invänta sitt straff.

(Trailern kan ni se här: Bangkok Hilton)

Miniserien får:
Efter att jag hade sett denna miniserien för många år sedan så sa jag att jag aldrig skulle åka till Thailand, för vem vill hamna i fängelse där nere? Jag har än så länge hållit mitt löfte till mig själv och nu när jag såg om serien så kan jag ju inte påstå att en resa till Thailand är lockande. Här visar dom om en mardröm som faktiskt kan bli sann, allt som behövs är lite otur. Nu vet jag inte om det är samma straff där nere i Thailand idag, men jag skulle inte bli förvånad om det var så. Denna miniserien har i dag över 20 år på nacken men den kommer alltid vara lika stark och bra. Här får vi se en ung Nicole Kidman i sina bästa år och vi kan nog säga att hon har utvecklat sin talang en aning sen dess. Även om hon gör ett bra jobb redan här så märker man skillnaden på nu och då i hennes skådespel. Serien är en av de bättre miniserier jag har sett och den är trollbindande från början till slut, även om det inte händer värst mycket under den första timmen. Jag misstänker att det finns många yngre där ute som inte har sett den och kanske inte ens vet om att den existerar, men då tycker jag ni ska ta er i kragen och slänga ögonen på miniserien medan det går.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: