The Expendables (2010)

Photobucket
The Expendables (Action, Thriller, Äventyr):
Barney Ross och hans män är en liten grupp elitsoldater som kallar sig själva för The Expendables. De tar det jobb de får, ställer inga onödiga frågor och utför jobbet utan några större problem. Men när de tar sig ann något som till en början verkar vara ett rutinjobb, att göra sig av med diktatorn på ön Vilena, upptäcker de att de har kastat sig in i något som är bra mycket större än så.
 
 
FILMEN FÅR:
The Expendables är en fartfylld film som innehåller de största och starkaste grabbarna i Hollywood och jag vet i tusan hur Sylvester Stallone har lyckats med att samla ihop dom alla i en och samma film, men det har han i alla fall gjort och han har dessutom gjort det rätt så bra. Jag hade ju dock hoppats på att min favorit Jason Statham skulle tappa kläderna i vanlig ordning, men det gör han självklart inte här och därför blev jag något besviken. Utan de som däremot gör det är de gamla gubbarna, vill säga Sylvester Stallone och Mickey Rourke, och det kunde jag lika väl ha varit utan. För ärligt talat så är det faktiskt ingen vacker syn. Men bortsett ifrån vissa små besvikelser och naken tabbar så är filmen fylld med pang pang, blod och även lite kärlek som gjorde mig mer än nöjd. Men jag hade ändå velat att de skulle ha lagt lite mer tyngd på kärleken och byggt vidare på romansen, men det gjorde de självklart inte och därför får jag nöja mig med det vi får. Anledningen till den bristande kärleken kan ju vara för att detta i grund och botten är en typisk grabbfilm där allt handlar om starka män och stora vapen, men jag som kvinna gillar den ändå. Filmen innehåller kanske inte den bästa skådespelsinsatsen då det finns brister ifrån alla håll och kanter, men vissa av skådespelarna är ju faktiskt B-skådisar så vad hade jag väntat mig? Men just för att de har mixat A med B så kommer The Expendables undan med det mesta och den blir en sevärd film som även kan tilltala en kvinna som mig själv.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Expendables.
Svensk titel: The Expendables.
Genre: Action, Thriller, Äventyr.
Skådespelare: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Randy Couture, Terry Crews, Steve Austin, Mickey Rourke, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger m.fl.
Regi: Sylvester Stallone.
Filmmanus: Dave Callaham (som David Callaham) och Sylvester Stallone.
Speltid: 100 min.
Språk: Engelska / Spanska.
Produktionsland: USA.
Utgivningsår: 2010.
Taglines: "Every movie has a hero. This one has them all".
Åldersgräns: Rekommenderad från 15 år.
Biorelease: 13 Augusit 2010.
Distributör: Futurefilm.
DVD och Blu-rayrelease: 1 December 2010.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Filmserien består av: The Expendables (2010)
                                   The Expendables 2 (2012)
                                   The Expendables 3 (2014)

Kommentarer
Metalnallen säger:

Rättvist betyg faktiskt!

2010-08-31 Kl: 10:09:49
URL: http://metalnallen.wordpress.com
sarah säger:

:(



åhfan, jag vill se filmen!!! :D

2010-08-31 Kl: 10:11:01
URL: http://saraah.webblogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: