Monsters, Inc. (2001)

 photo disney_pixar_klassiker_04_monsters_inc_blu_ray.jpg
Monsters, Inc. (Animerad familjefilm/Komedi):
I staden Monstropolis finns företaget Monsters, Inc. där de anställda monsterna jobbar för att samla in energi till sin stad genom att locka fram skräck och skrik hos människobarn. Deras jobb går ut på att ta sig in i barnens sovrum under natten, skrämma dom och på så vis samla in energin. Det är dock inte så lätt att skrämma dagens barn då de har blivit mer nyfikna och fabriken lider nu av skrik brist. Dessutom lever monsterna under tron av att ett barns beröring kan ta död på dom, så när en liten flicka kommer in i fabriken utbryter paniken.
 
 
FILMEN FÅR:
Ibland tar det tid att hänga med i filmsvängarna och det är först nu som jag sett Monsters, Inc. vars lilla snubbe jag har som betygssymbol. Dock kan jag inte säga att denna filmen är riktigt lika bra som Disney · Pixar's andra filmer Cars och Wall-E, men den är ändå underbar på på sitt egna lilla vis.
Jag skulle nog vilja säga att Monsters, Inc. är lite mer anpassad för barn än vad många andra av dagens barnfilmer brukar vara och det är självklart bra för ungarna men mindre bra för oss vuxna. Jag saknar nämligen de något vuxna skämten och de skratten som här där till men visst flinar jag till ibland ändå.
Filmen har ett budskap som säger att "Ni behöver inte vara rädda för monstret i garderoben" istället för det klassiska uttrycket "Det finns inga monster i garderoben". Men visst, nu kan nog vissa barn uppfatta Monsters, Inc. som lite otäck här och där, men det kan de gott ha eftersom de nu slipper lära sig verkligheten på den hårda vägen.
Även om Monsters, Inc. kanske inte riktigt faller sig under vuxenramarna av underhållning så är film lite små rolig och det faller även en tår ifrån min kind vid ett tillfälle, och eftersom jag gillar att böla när jag ser på film så uppskattar jag så klart det. Men det saknas ändå något för att filmen ska kunna leva upp till mina förväntningar och därför anser jag att Moinsters, Inc. är en av de lite svagare Disney · Pixar filmerna.

Kommentarer
sarah säger:

Ja men eller hur, och sen va ju säsongen så jävla kort?! Man kan ju fan inte göra så, precis som du säger, mitt i en säsong. hur fan tänkte dom egentligen?



alright! jag har försökt hitta den med hyffsat bra kopia men hittar den inte nånstans, give me some clues? :D

2010-08-17 Kl: 11:50:20
URL: http://saraah.webblogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: