Fanboys (2009)

 photo fanboys.jpg
Fanboys (Komedi/Äventyr):
Året är 1998 och Linus lider av en obotlig cancer. Han kommer troligtvis inte leva länge nog för att uppleva premiären av det alla Star wars nördar väntar på, den ännu ej utgivna Star Wars Episode 1. Så han och hans vänner kommer upp med en plan, att bryta sig in på Skywalker Ranch och stjäla filmen.
 
 
FILMEN FÅR:
Jag ska gladeligen erkänna att jag råkar gilla Star Trek mycket mer än vad jag gillar Star Wars, men det stoppar inte mig ifrån att gilla Fanboys som trycker ner alla Trekkies/Trekkers till fotknölarna. Jag rycks med in i nördvärlden som får mig att skratta hejdlöst under Star Wars vs. Star Trek fighterna och även om nu Star Wars nördarna faktiskt nu vinner kamperna så blir det roligt. Star Trek nördarna visas kanske inte upp på ett allt för smickrande sätt då deras utseenden är rätt så nedvärderande, men å andra sidan så är Star Trek nördarna inte helt fläckfria de heller.
Fanboys kryllar alltså av fjantar som står för nörd i nördar och det kan därför inte heller bli mycket annat än bra. Även om jag nu kanske inte är den extrema nörden som här visas upp så står jag för mina nördvärderingar och inte heller skäms jag för det. Jag är en stolt nörd precis som pojkarna i filmen. I Fanboys så är töntfaktorn hög och nördfaktorn är dessutom ännu högre och hela filmen blir som en stor härlig godispåse som är fylld med det bästa. Visst har filmen sina svackor och det finns scener som de lika väl kunde ha skippat, men på det stora hela så är Fanboys nästan som ett mästerverk för en nörd som mig och jag njuter av så gott som varje sekund utav filmen. Till råga på allt så dyker självaste William Shatner upp i rollen som sig själv och det får iallafall mitt nördhjärta att smälta.

Kommentarer
D säger:

Blir nog till att införskaffa den imorgon.

2009-09-06 Kl: 23:29:16

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: