Transporter 1-3

Photobucket
The Transporter (2002) (Action):
Frank Martin är en före detta yrkesmilitär som nu mera hyr ut sig själv för att transportera saker utan att ställa några frågor. Dock blir det problem när han bryter mot sina egna regler och hittar en ung och vacker kvinna i paketet han ska transporterar. Han blir nu inblandad i en affär där han får göra så gott han kan för att rädda både sitt egna skin och den dyrbara lasten.


Filmen får:
När det kommer till The Transporter så såg jag inte första filmen först och det är ett misstag som kan kosta filmen något av sin bra:het. Jag började med att se Transporter 2, en film som jag verkligen förälskade mig i och därför blev jag lite besviken när jag la ögonen på The Transporter. Självklart är filmen bra men det blir ändå inte samma sak. En film som öppnar upp ens ögon betyder helt enkelt mer och just därför får The Transporter ta smällen. Men det är ingen smäll som gör skada utan det är bara en smäll som dämpar min kärlek något. The Transporter har nämligen allt en "bilfilm" ska ha men det finns ändå stunder då jag hade villat se mer. Det är action med snabba bilar, det är naket och det är kärlek men den andra filmen blir ändå bättre. Även om jag inte bryr mig om bilarna så skadar det inte om de är snygga och flashiga, men det är helt klart männen i sådana här filmer som fångar mitt intresse. Just i detta fallet är det Jason Statham, som vi ser i rollen som Frank Martin, som tar mig med storm då han tappar sina kläder och vi få se en het och vältränad kropp. Kanske gör detta mig till en jobbig lite skolflicka som förälskar sig i en karaktär och i en skådespelare på en och samma gång, men då står jag för det. För ärligt talat, ska en film som denna ens fånga mitt intresse så få det allt vara något sexigt som lockar och det är det här. The Transporter är kanske inte världens bästa filmen med här finns ändå något (Jason Statham) som lockar mig och håller mig fast.



Photobucket
Transporter 2 (2005) (Action):
Frank Martin har nu inte bara bytt miljö utan även transponerings gods. Istället för att transportera farliga varor mellan världens alla rika men kriminella brottslingar är han nu chaufför åt familjen Billings 6-åriga son Jack. Jobbet är enkelt, han ska köra Jack till och från skolan men när Jack kidnappas måste han återigen gå tillbaka till sina gamla vanor. Rädda Jack och stoppa spridningen av ett dödligt virus.


Filmen får:
Här har vi den, filmen som jag såg först, Transporter 2. Men jag får så glatt erkänna att jag var lite skeptisk den dagen då K sa att jag bara måste se den. Hon hade alltså redan sett Transporter 2 när vi bestämde oss för att hyrde den och hon höll fast vid att den var skitbra trots min tveksamhet. Jag tvekade eftersom jag trodde att hela filmen bara skulle kretsa kring bilar och jag var då inte införstådd i hur bra sådana här filmer kan vara. Tack o lov så gick jag med på att hyra filmen och det är nu något som jag är väldigt tacksam för. Filmen fick mig att storkna och jag chockerade mig själv genom att älska det jag såg och jag var därför tvungen att se om filmen bara någon dag efter att vi hade sett den. Det var även till Transporter 2 som jag än en gång utvecklade en välkänd kändis förälskelse då Jason Statham chockade mig med sin otroligt heta och sexiga kropp trotts sin ålder. Jag var blott 21 år gammal när jag såg filmen första gången så i mina ögon var Jason Statham en något för gammal man, men det sket jag blanka fan i efter att ha sett honom tappa kläderna i en het fight scen, något som sedan visade sig vara en vanlig företeelse när det kommer till honom. Om man nu bortser ifrån min tydliga kärlek till Jason Statham så är Transporter 2 en väldigt bra film som både är actionladdad, sexig och våldsam och vem kan inte tycka om det?



Photobucket
Transporter 3 (2008) (Action):
Efter att ha agerat chaufför har Frank Martin återigen återvänt till sin lönsamma transportverksamhet. Denna gången går jobbet ut på att transportera en ung kvinna vid namn Valentina. Men det är inte så lätt som det låter. De båda måste nämligen bära ett armband som exploderar om de befinner sig mer än 25 meter ifrån bilen.


Filmen får:
Transporter 3 är filmen i filmserien som faktiskt gör mig något besviken. Efter att ha levererat två både starka och bra filmer så kommer här en som bara gör mig irriterad (med undantag för vissa scener). Vi möts här av en otroligt irriterade person, en brat vid namn Valentina (Natalya Rudakova) som endast gör en bra ska i hela filmen och det är att få Frank (Jason Statham) att ta av sig kläderna. Valentina är så otroligt jobbig och barnslig att jag bara vill strypa henne och jag blir nästan lite arg på Frank när han smälter för henne. Frank har dessutom ändrat sin personlighet och blivit lite för känslig och medgörlig vilket vi inte är vana vid att se. Men det är i alla fall fart och fläkt rätt igenom hela filmen och jag hinner därför inte bli uttråkad trots filmens små brister. Och det är även dags att erkänna en sak. Vi kvinnor uppskattar nog dessa filmer mer än vad männen gör då det finns en sexighet över hela tv-rutan som männen har svårt att se. Jason Statham må kanske inte vara den bästa skådespelaren som finns där ute, men han är het och fyller därför hela skärmen.


Photobucket

Photobucket

jason statham

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: