Armageddon (1998)

Armageddon
Armageddon (Action/Sci-fi/Drama/Katastroffilm):
När chefen på NASA inser att jorden kommer att träffas av en meteor av Texas storlek inom 18 dagar bestämmer han sig för att samla ihop ett team och försöka förhindra katastrofen. Teamet han sätter ihop består av ett gäng oljeborrare som klarar av att borra där ingen annan har fixat det.


Filmen får:
Armageddon är en av de få filmer som får fullpott i aliens utav mig. Detta må nog vara en utav mina absoluta favoritfilmer och jag gråter som en idiot på två ställen under filmens gång samtidigt som jag verkligen älskar det jag ser. Filmen blandar drama med katastrof och action med någon form av sci-fi och just därför blir detta en utav de vackraste filmerna jag har sett. Dessutom är Armageddon både gripande och underhållande till max med sin story och jag tror nog aldrig att jag kommer tröttna på detta äventyret. Dels för att jag idag har sett filmen ca 11 gånger och jag har ännu inte tröttnat och jag gråter lika mycket var gång jag ser filmen, så det säger ett och annat. Även om jag vet att tårarna inte är nödvändiga vid ett tillfälle så forsar de ned för mina kinder, för är det inte av sorg så är det av lycka. Jag grips med i handlingen och sitter klistrad framför teven var går filmen rullar och det finns inte en minut då jag tittar bort. Dessutom är jag svag för filmer där Bruce Willis finns med och Liv Tyler är en skönhet som lockar mig, samt att Ben Affleck var rätt så het på den tiden. Ben och Liv har en otrolig kemi som gör kärleken så verklig och jag kan även känna hur beskyddande Bruce roll är. Jag sugs in i filmen och börjar nästan tro att jag är en del utav äventyret och inte bara en åskådare. Jag kan riktigt känna hotet från ovan och det är just därför som jag älskar varje sekund utav filmen.

Och en liten Bonus:


Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: