Battlestar Galactica får en prequel

Men vi som e insatta i serien har vetat detta länge, fast det e väll först nu det ha blivit bekräfftat.

Battlestar Galacticas fjärde å sista säsong kommer att sändas i amerikansk tv den 20 mars 2009 och som sista spiken i kistan går långfilmen Battlestar Galactica: The plan upp på biograferna (tveksamt om detta stämmer, den förra gick ju direkt till Dvd) i sommar (2009).
Jag blev dock lite besviken när jag såg roll listan för denna film. För Katee Sackhoff (Starbuck) kommer inte medverka (som det ser ut nu iaf)...

Och serien Caprica beräknas ha premiär i början av 2010.
Serien ska äger rum 50 år innan Battlestar Galactica har sin början, å dock inte utspelar sig i rymden, utan på den jordeliknande planeten Caprica.


Caprica

Caprica

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: